"Het kopen van een bril moet een feestje zijn

Dat is al vijftien jaar de filosofie achter het oer-Nederlandse Dutz-verbastering van Dutch Eyewear. Het Osse bedrijf, waar – hoe kan het anders – oranje zegeviert, staat al enkele jaren in de top drie van Nederland.

Per toeval

Laten we maar meteen met de meest prangende vraag beginnen: hoeveel brillen heeft Roland Vandermeulen zelf? Hij lacht. “Een stuk of dertig. Valt best mee toch? Je zult mij niet met de gekste bril van mijn collectie zien lopen. Ik hou van ingetogen. Doe maar gewoon…” Vandermeulen kwam eigenlijk per toeval in de brillen terecht. Via het bankwezen, waar hij onder meer beleggingsspecialist werd, ervaarde hij dat hij echt een praktijkmens is. “Ik kan op een natuurlijke manier goed met klanten omgaan, waarbij mijn motto betrouwbaarheid, loyaliteit en partnerschap is. Je moet je klanten zeker niet bedotten. Maar ik zou nooit het type vertegenwoordiger kunnen zijn die z’n voet tussen de deur wringt. Dat voelen klanten aan. Of je nou verzekeringen of kattenbakkorrels verkoopt. Dat maakt niks uit. Als je maar jezelf bent. Dat zit in mij.”

Lees hier het volledige interview

Vraag de Nuance gratis aan

Via dit contactformulier kunt u uw gegevens achterlaten zodat wij u een exemplaar van Nuance toe kunnen sturen.