Vanaf nu is het mogelijk om in het klantportaal 2-factor authenticatie in te stellen, verschillende gebruikers hebben dit ook al geactiveerd. Om ons veiligheidsniveau nog verder te verbeteren, zal 2FA binnenkort voor alle client gebruikers worden geactiveerd.
Twee factor authenticatie (2FA)
2FA is een beveiligingsmethode die een extra laag bescherming toevoegt bovenop de standaard wachtwoordauthenticatie. Om toegang te krijgen tot het systeem, moet je als gebruiker naast het invoeren van je gebruikersnaam en wachtwoord ook een sms-code invoeren. Dit zorgt ervoor dat er een tweede factor nodig is om in te loggen op het systeem, wat ongeautoriseerd gebruik van het klantportaal voorkomt.
Instructies
Vanaf 3 juli zal 2FA voor alle klantgebruikers verplicht worden gesteld. Als je dus nog geen 2FA hebt ingesteld in het klantportaal, of als jouw mobiele nummer nog niet geregistreerd staat, kun je de instructies zoals weergegeven op scherm 1 en 2 volgen. Gebruikers waarvan een mobiel nummer reeds bekend is, zullen enkel de instructies zoals weergegeven op scherm 2 moeten volgen.
Lukt het niet om jouw 2FA in te stellen of heb je een vraag? Neem dan contact op met je relatiebeheerder.