Je ziet ‘m al opduiken in onze (social) media en er prijkt een blikvanger aan de gevel van het Crowe Foederer hoofdkantoor in Eindhoven: de nieuwe corporate beelden, in een serie aansprekende visuals met een vertederende knipoog, een niet altijd te serieus te nemen kwinkslag en luchtige noot. Nuance nam een kijkje achter de schermen van deze campagne, bedacht en gemaakt door HAG (Holland Art Group).

Nieuwsgierig en onbevangen

De sympathieke beelden spreken aan, toveren een glimlach op je gezicht en nodigen uit om nog eens verder te kijken. Johan Daams legt het zo uit: ,,We willen uitstralen dat we nieuwsgierig en onbevangen zijn, een positieve grondhouding hebben, perspectief en groeimogelijkheden zien, gelijke kansen bieden. We zijn een dienstverlener en we moeten openstaan voor dingen die om ons heen gebeuren, een open, niet-vooringenomen blik hebben voor wat er leeft en speelt in de samenleving en wereld. Wat wij doen is niet alleen cijfertjeswerk maar vooral ook mensenwerk.”

Verrassende aanpak

Het zijn geen typische beelden voor een accountancy- en advieskantoor met louter volwassen mannen en vrouwen in pakken. Sales- en marketingmanager Erik Kolthof: ,,Deze aanpak is verrassend en geeft een menselijke signatuur aan ons werk en merk. We koppelen de ‘koude’ zakelijke dienstverlening op een toegankelijke manier aan de ‘warme’ menselijke kernwaarden van Crowe. De teksten in de visuals hebben een luchtige ondertoon en zijn gekoppeld aan onze diensten, gebundeld in de belofte van het merk, De Kracht van Crowe. Dat vertalen we overal door.

Onbevangen, onbevooroordeeld en naïef, zoals een kind is, zijn zeker geen negatieve eigenschappen. We zouden die eigenlijk allemaal vaker weer ‘terug moeten leren’, weer letterlijk en figuurlijk een zuivere houding aannemen, zoals een kind vanzelf goed recht staat en zit, terwijl we tijdens het groter groeien onderuit zakken en gaan hangen. We willen onze horizon weer verbreden zoals dat  dagelijkse kost is voor een kind.Daar worden we allemaal beter van!