Nuance 20:
Wieden+Kennedy

“Just do it’ van Nike komt bij ons vandaan.”

Wieden + Kennedy is een van de grootste reclamebureaus ter wereld en werkt voor klanten als Nike, Facebook en Samsung. Het hoofdkantoor van Europa staat in Amsterdam, aan de Herengracht. Peter Mijnen is er Finance & Operations Director. Hij werkt samen met Crowe Foederer.

Nike

Wie kent niet de enigszins controversiële reclame van Nike waarin het merk openlijk de American football-ster Colin Kaepernick steunt? Met het neerzakken op één knie tijdens het Amerikaanse volkslied voorafgaand aan een grote wedstrijd, bracht Kaepernick de Black Lives Matter-beweging onder de aandacht van het grote publiek. Nike haakte er destijds op in met de commercial ‘Believe in something. Even if it means sacrificing everything.’ Bedacht en gemaakt door W+K in Amerika.

Uit de comfortzone

Andere merken waar W+K voor werkt, moeten soms eerst even wennen aan de ideeën van het reclamebureau, omdat ze net wat verder gaan. “Wij maken werk waarvan wij denken dat het het verschil gaat maken. We kiezen vaak voor iets buiten de comfortzone, daarvoor komen ze ook naar ons. Natuurlijk zegt elke reclame ‘koop mij’, maar wij proberen waar mogelijk een dubbele lading mee te geven in onze campagnes.” Hij geeft als voorbeeld het merk Corona van de biertjes – inmiddels is de naam natuurlijk beladen – die in een campagne werden gepromoot waarin tegelijkertijd de plastic soup in de oceanen werd aangekaart.

Lees hier het volledige artikel

Vraag hier ons bedrijfsglossy Nuance gratis aan

040 264 96 10 Vestigingen