Introductie
We leven in the age of disruption. Het is een tijdperk waarin technologische doorbraken vrijwel alle sectoren ontregelen. De Oostenrijkse econoom Joseph Schumpeter beschreef onder de noemer ‘creatieve’ destructie hoe dat werkt. De essentie daarvan: we kunnen pas tot vernieuwing komen als we het oude (deels) afbreken.
Dat is meer dan een economische theorie.
We zien dat immers overal om ons heen gebeuren. Diverse bekende winkelketens redden het bijvoorbeeld niet in een digitaal tijdperk, terwijl ‘new kids on the block’ als Coolblue juist een mooie positie opbouwen. Of kijk naar de financiële sector: de grootbanken zijn hun dominantie kwijt, terwijl nieuwe spelers in betalingsverkeer of financiering als kool groeien.
Disruptieve technologie daagt de status quo dan ook in vrijwel elke sector uit. Ook in onze sector. Wij hebben een sterke positie om daarin een voortrekkersrol te spelen. Vanuit onze ‘high tech high touch’ visie hebben we de afgelopen jaren een modern platform gebouwd en verschillende diensten gelanceerd op het gebied van technologie en data. We hebben de kennis en de kunde.
Precies daarom gaan we nu versnellen en zorgen dat we fit for the future zijn. We kunnen het, mits we het met zijn allen doen. In onderstaand whitepaper vertellen we je alles over waarom, wat en vooral hoe.
Whitepaper bekijken