Een van de hipste jeansmerken wereldwijd van dit moment heeft stevige Nederlandse wortels. Nuance kreeg een kijkje in de keuken van DENHAM The Jeanmaker aan de hoofdstedelijke Prinsengracht.
Even voorstellen
Achter DENHAM zit, naast oprichter en CCO Jason Denham zelf, ook investeerder en CEO Ludo Onnink. De twee zijn al jaren goed bevriend. Creatief brein Jason – zelfs zijn achternaam klinkt als denim – heeft indigoblauw bloed in zijn aderen, is al jaren jeans-gepassioneerd en weet werkelijk alles van spijkerbroeken.
Zakenpartner Ludo – via zijn investeringsmaatschappij Amlon al jaren klant bij Crowe Foederer – is gepokt en gemazeld in premium brands, en zat onder meer in de board van Tommy Hilfiger. Amlon kwam in beeld toen Jason’s vorige investeerder in financiële problemen geraakte, zo’n vijf jaar geleden. Om de groei te financieren – het merk was hot – nam Amlon een groter aandeel en ging Ludo steeds meer voor DENHAM doen; dat resulteerde in de formele aanstelling tot CEO: ,,Ik hou niet van rentenieren en vissen. Good fun, dit werk.” En daardoor heeft Jason meer creatieve ruimte: ,,Ik ben het liefst in de wasserijen en fabrieken, cooking up new jeans recipes.”
Download hier het volledige artikel uit de Nuance