Ik ben van het principe, doe maar gewoon…

Het kopen van een bril moet een feestje zijn. Dat is al 15 jaar de filosofie achter het oer-Hollandse Dutz -verbastering van Dutch- Eyewear. Het Osse bedrijf, waar -hoe kan het ook anders- oranje zegeviert, staat al enkele jaren in de top-3 van Nederland. Een gesprek met directeur/eigenaar Roland Vandermeulen over loyaliteit, je maatschappelijke rol oppakken en … over brillen natuurlijk.

Laten we maar meteen met de meest prangende vraag beginnen: hoeveel brillen heeft Roland Vandermeulen zelf? Hij lacht. “Een stuk of dertig. Valt best mee toch? Je zult mij niet met de gekste bril van mijn collectie zien lopen. Ik hou van ingetogen. Doe maar gewoon…”

Vandermeulen kwam eigenlijk per toeval in de brillen terecht. Via het bankwezen, waar hij onder meer beleggingsspecialist werd, ervaarde hij dat hij echt een praktijkmens is. “Ik kan op een natuurlijke manier goed met klanten omgaan, waarbij mijn motto betrouwbaarheid, loyaliteit en partnerschap is. Je moet je klanten zeker niet bedotten. Maar ik zou nooit het type vertegenwoordiger kunnen zijn die z’n voet tussen de deur wringt. Dat voelen klanten aan. Of je nou verzekeringen of kattenbakkorrels verkoopt. Dat maakt niks uit. Als je maar jezelf bent. Dat zit in mij.”

Download hier het volledige artikel uit de Nuance