Interim Management

Plezierig en doortastend interim

Doortastend, ervaren en deskundig. Dat is de kracht van onze interim managers die inzetbaar zijn op finance, sales, operations en IT functies in managementteams of directies. Ze voelen zich ook thuis in de rol van project- of procesmanager in complexe trajecten. Maar: hun kwaliteiten gaan nog verder. Want wij selecteren onze interim managers ook op eigenschappen zoals positivisme, betrokkenheid en eindverantwoordelijkheid. En dat werkt!

Finance

Door gebrek aan tijd of kennis kunnen financiële vraagstukken een remmende werking op uw groei of zelfs uw bedrijfscontinuïteit hebben. Bijvoorbeeld bij het op orde brengen van de financiële administratie en processen, bij het maken van heldere rapportages voor investeerders, bij het implementeren van software of bij het voorbereiden van een periodieke accountantscontrole. Dan heeft u behoefte aan een ervaren sparringpartner.


 

De interim manager van Crowe Foederer helpt u uw strategisch en financieel management verbeteren en ondersteunt u met raad en daad bij het oplossen van uw financiële vraagstukken, maar eventueel ook met het (tijdelijk) vervangen van de CFO bij plotselinge afwezigheid. Op flexibele basis – al vanaf één dag per maand – is onze interim manager bij u op locatie en werkt u gezamenlijk aan voortdurende verbetering en vernieuwing van uw organisatie.

Sales

Iedere organisatie heeft haar eigen knelpunten en groeikansen. Onze interim managers zorgen voor een kwalitatieve impuls. Altijd vanuit bewezen methodieken. Vanuit hier bepalen ze de juiste doelen.

  • Bij minder omzet en hoog verloop van klanten > focus op klantenonderzoek, marktanalyse, salesplan voor stabilisering en groei.
  • Bij afhankelijkheid van een aantal grote klanten > focus op geoptimaliseerde en gestructureerde acquisitie.
  • Bij lage winstgevendheid, slechte cashflow > focus op analyse, concurrentie, rendementen, potentieel en verbeteringen.
  • Bij teveel werkdruk. Het team werkt niet > focus op het optimaliseren van werkprocessen, samenwerking tussen sales en marketing, inzichtelijke conversies en slimme dashboarding.

Operations

Onze interim managers gaan direct aan de slag. Zo realiseren ze veranderingen, maken als professional een vliegende start en implementeren blijvende transformaties. Bijvoorbeeld:

 

  • Bij gebrek aan een specialist op een belangrijke positie > focus op directe uitvoering van werkzaamheden
  • Bij chaos op de afdeling logistiek en inkoop > focus op processen, GAP analyse, procesoptimalisatie, uitvoeren verbeteringen, orde op zaken
  • Bij een moeizame integratie van bedrijven na overname > focus op integratie verkoop, inkoop en logistieke processen

Samen formuleren we de opdracht, waarna onze interim manager een duidelijk en doelgericht plan van aanpak opstelt. Dat plan geldt als start- en ijkpunt voor alle betrokkenen en focust op de hiernaast stappen. In de uitvoering volgt een objectieve en kritische blik. Out of the  box denken met als resultaat: impact. Van het oplossen van crises en het managen van grote verandertrajecten tot zware programma’s of een fusie. Uw missie – onze opdracht.

  • KENNISMAKING > het hele team komt ‘on board’
  • AUDIT > een grondige analyse voor inzicht in verbeteringen
  • IMPLEMENTATIE > de uitvoering staat voorop. Op naar resultaat
  • BORGING > voor blijvende verbeteringen
  • OVERDRACHT > een goede overdracht en een vangnet

Gerelateerde services

Marketing
Strategisch
+31 (0)40 264 96 10 Vestigingen